CFGM de Cures auxiliars d’infermeria: Visita a l’Hospital Psiquiàtric

Els passats dies 21 i 28 de març els alumnes del cicle formatiu de Cures auxiliars d’infermeria de l’IES Mossèn Alcover, visitaren les instal·lacions de l’Hospital Psiquiàtric de Palma. Allà,  D. José Maria Muñoz ens explicà una mica el dia a dia a l’hospital, així com la tasca que es desenvolupa des de la perspectiva del personal sanitari que hi treballa. Els alumnes pogueren veure de primera mà la complexitat i la immensa vocació que requereix l’atenció als pacients que hi resideixen. També pogueren veure la gran diversitat d’activitats que ofereix el centre per als residents/pacients, com son les activitats d’hort, de ceràmica, el centre lúdic (que ofereix diverses activitats al llarg de la setmana). Finalment ens explicaren la diversitat de pacients que hi resideixen i l’organització dels espais per tal de garantir una atenció de qualitat, adequant la teràpia a les necessitats de cada pacient.

Els alumnes mostraren la seva satisfacció en poder conèixer la realitat de l’Hospital Psiquiàtric i remarcaren molt positivament la gran feina que es desenvolupa al centre. A més a més,  la visita va permetre desestigmatitzar la idea preconcebuda que tenien d’un hospital psiquiàtric.

Desprès de la visita, molts dels alumnes plantegen la possibilitat de dedicar-se en un futur a l’atenció en l’àmbit de la psiquiatria, aspecte que aprofundiren gràcies a les explicacions rebudes. A més, molts d’ells ho consideren com una opció interessant des del punt de vista tant laboral com personal.

Donam les gràcies al personal de l’Hospital Psiquiàtric de Palma per l’atenció rebuda i per il·lustrar-nos de manera tan professional sobre el món de les malalties mentals i sobre com s’ha d’organitzar un centre per l’atenció als pacients.