Curs 2019-2020: Pràctiques de l’alumnat Erasmus K103

Aquest curs s’han realitzat les pràctiques de formació en centres de treball de l’alumnat dels CFGS d’Educació infantil i d’Higiene bucodental dins el programa Erasmus+. Aquest alumnat va passar un procés de selecció al llarg del primer trimestre i va començar a preparar amb molta d’il·lusió les seves mobilitats. Van ser temps de preparar-se a nivell lingüístic, de cercar informació del seu lloc de destí, de treure tots aquells papers i documents necessaris, mirar vols, cercar allotjament… Les persones que l’any anterior feren el programa ens van visitar i els donaren indicacions i suggeriments molt útils per el seu futur dia a dia.

A finals de febrer, després de diverses reunions a l’institut, ja estava tot a punt. Es realitzà una darrera reunió per confirmar que tot estava amb ordre i, pràcticament, fer l’acomiadament a les nostres 6 alumnes (Auba, Marina, Natàlia, Laura, Margalida i M. Pau) que durant tres mesos canviarien la seva residència a Alemanya.

I així va ser. Partiren amb moltes ganes encara que amb un cert temor a una vivència desconeguda. Dos professors, Miquel Àngel Rosselló i Francesc Cerdà, dels departaments de Serveis Socioculturals i a la Comunitat i de Sanitat, feren l’acompanyament inicial amb la presentació a les diferents empreses acollidores.

Però no sempre les coses surten com un té previst. De cop i volta tot va quedar enlaire: Covid-19, estat d’alarma, confinament… Moments de desorientació, contactes urgents amb les empreses acollidores, decisions difícils de prendre amb poc temps… Retorn a l’illa? Confinament a Alemanya? Què passa amb les pràctiques? Es mantenen? S’anul.len? I totes aquelles expectatives inicials es veuen trastocades. Però és un aprenentatge de vida, aquell que s’aprèn si el vius en carn pròpia. Davant una caiguda ens tornam a aixecar i continuam. Així va ser. A poc a poc s’aclariren les coses. Era possible continuar amb el programa encara que es fes teletreballant. Les empreses acollidores i l’alumnat hi estaren conformes i es negocià un nou acord d’aprenentatge i una nova manera de fer feina. Tota una experiència.

Pràctiques Erasmus, SÍ. Pràctiques diferents, TAMBÉ.

Aquí teniu aquest article en format pdf.