Erasmus+ de CFGS: Mobilitats per a la formació del professorat 2021-2022 a Guastalla

Dins la mobilitat de formació del professorat del programa Erasmus + (del programa K131 d’educació superior de l’any 2021), les professores Maria Antònia Palou i Antònia Riutort del departament SSC de l’IES Mossèn Alcover han participat, conjuntament amb 25 professionals d’Espanya (Galícia, València, Catalunya, Madrid, Balears), a la formació realitzada durant 5 dies (del 2 al 6 de maig de 2022) a Guastalla, Itàlia. Es preparà la mobilitat amb molta d’il.lusió i ganes. El programa l’organitzà Progettinfanzia que gestiona les escoles públiques estatals del districte de Bassa Reggiana (de la província de Reggio Emilia). Les activitats realitzades van estar dedicades a:

-Visites a nidos d’infanzia i scuolas del l’infanzia ( Iride a Guastalla, Soliani Scutellari a Brescello, Ciliego a Gualtieri) amb refexions pedagògiques amb les persones coordinadores pedagògiques (Alessandra Ferrari, Tania Bertacchi, Ilaria Zanonni).

– Lectures sobre diferents aspectes de la flosofa educativa de Bassa Reggiana (serveis educatius de Bassa Reggiana, sistema educatiu del districte, els projectes en el procés d’aprenentatge, estratègies de suport a la inclusió, llenguatges expressius,..).

-Visita a International Center L. Malaguzzi a Reggio Emilia.

-Visites culturals: La Golena i el Pazzalo Ducale.

El programa va ser molt interessant i compartirem al llarg de cinc dies les nostres idees i preocupacions. Però no tot va ser feina!!!

Article en PDF:

“El apoyo de la Comisión Europea para la elaboración de esta publicación no implica la aceptación de sus contenidos, que es responsabilidad exclusiva de los autores. Por tanto, la Comisión no es responsable del uso que pueda hacerse de la información aquí difundida.”