Procés d’escolarització d’ESO i Batxillerat 2020-2021

05-05-2020 Nota de premsa del Conseller: El procés d’escolarització per al curs 2020-2021 a Balears es farà excepcionalment de manera telemàtica. Tota la informació es podrà consultar a la Web a partir del 12 de maig, d’acord amb la notícia. Els pares/tutors de l’alumnat que ve d’altres centres ha d’estar d’alta com a usuari del GESTIB (aplicació per a la Gestió Educativa de les Illes Balears). Si no teniu usuari per entrar al gestib l’heu de demanar al centre on està escolaritzat el vostre fill/filla.

Enllaç a escolarització (el calendari del procés d’escolarització queda ajornat per l’estat d’alarma. Després de les vacances de Pasqua, en funció de l’evolució de la situació, la DG de Planificació, ordenació i Centres de la Conselleria d’Educació publicarà una nova resolució amb un nou calendari). Si no hi ha canvis, haureu de presentar les sol·licituds del procés d’admissió el mes de maig en format telemàtic o en paper, d’acord amb la resolució de 5 de març de 2020.

Criteris de barem

Els criteris elegits pel centre i que dónen 0,5 punts són els següents: 1) Fills de famílies monoparentals  i 2) Germans de parts múltiples que sol·liciten plaça al mateix curs i nivell educatiu.

• Els membres de les famílies monoparentals han d’aportar un document oficial en el qual ha de constar que la pàtria potestat recau en un sol progenitor, o el llibre de família o certificat de naixement, en el qual ha de figurar un sol progenitor.
  • Els germans de parts múltiples han d’aportar el llibre de família o certificat de naixement.

El certificat d’empadronament ha de ser històric. No es pot fer la consulta telemàtica a l’Ajuntament de Manacor ni a cap Ajuntament de la comarca.

ACLARIMENTS:

1. PROCÉS D’ADSCRIPCIÓ:

ESO:

Alumnat de 6è del col·legis públics de Manacor i son Macià. Han de pesentar la sol·licitud i la documentació a l’escola on cursen 6è.

Batxillerat:

A) Alumnat de 4t d’ESO del nostre centre.

B) Alumnat de l’IES Porreres que vol cursar Batxillerat d’Humanitats i Ciències Socials i/o Batxillerat de Ciències: han de presentar la sol·licitud i la documentació a l’IES Porreres.

2. PROCÉS D’ADMISSIÓ:

A) L’alumnat de l’IES Porreres que vol cursar el Batxillerat d’Arts.

B) La resta d’alumnes interessats en estudiar ESO o batxillerat al nostre IES.

Les sol·licituds del procés d’admissió s’han de presentar al centre escollit en primera opció.

Sol·licitud:

Ha d’anar signada pels dos pares o tutors legals, d’acord amb l’apartat I.b).de l’annex 6 de la resolució. Si és impossible anau a l’enllaç on trobareu la declaració responsable i en quins casos s’ha de presentar juntament amb el document justificatiu de la cirscunstància.

Hi ha un model per a ESO i un per a Batxillerat

Canvis en el barem del procés d’escolarització curs 2020-2021

Consulta on-line de la sol·licitud, consulta del resultat del procés

Lletres de desempat. Resultat dels sortejos