Un hort al Mossèn

Els alumnes de 4t d’ESO de cultura científica realitzen un projecte d’agricultura ecològica muntant un hort a l’institut.

La vida és curta, i per tant l’hem de gaudir. Però sobretot l’hem de cuidar. I per aprendre d’una manera alternativa feim feina sota el sol.

Aquest projecte està relacionat amb els recursos i el desenvolupament sostenible i especialment amb l’agricultura ecològica. La assignatura de cultura científica pretén ensenyar ciència des d’una altra perspectiva i conscienciar del què passa al nostre voltant.

Per començar l’hort vàrem agafar alguns materials disponibles del centre com palets, maons, rajoles i estris de feina. Els alumnes vàrem dur pals per limitar les zones de cultiu.

Amb aquest material hem delimitat vuit zones de sembra, hem preparat la terra i condicionat els camins. Per augmentar la fertilitat del sòl, hem construït un compostador amb palets, xinxetes, bosses i molta imaginació. Dins el compostador hi hem abocat terra, herbes, fulles dels arbres i aigua, amb la finalitat d’aconseguir abono que permeti augmentar la qualitat del sòl i la producció. A més, un alumne ha fabricat una caragolera de forma voluntària on hi guardam caragols i els alimentam.

En aquests moments tenim l’hort delimitat, hem cultivat les plantes ornamentals com a substitutiu dels insecticides i estam començant a construir un hivernacle per fer planter, i utilitzant un sistema rotatiu dels cultius per poder aprofitar al màxim la terra.

Quan el planter estigui a punt per ser trasplantat a l’hort, la idea és plantar a cada paradeta un tipus de planta: solanàcies, lleguminoses, compostes i umbel·líferes respectivament.

Gràcies a l’ajuda i motivació dels professors Cristina Cabrer i Sebastià Riera, hem pogut dur a terme i avançar aquest projecte.