Acte 1: Presentació dels actes i inauguració del logotip del cinquantenari

Avui dia 15 de gener de 2020, a les 11h, s’han iniciat els actes de commemoració del cinquantenari de l’Institut Mossèn Alcover amb la presentació del logotip que presidirà totes les activitats previstes per a la celebració d’aquesta efemèride.

El logotip que s’ha inaugurat ha estat elaborat pels alumnes Pau Parera i Aina M. Gayà de batxillerat artístic, dirigits pel professor José Antonio Troya. La imatge reprodueix el logotip actual del nostre centre però s’hi integra el 50 que recorda els anys d’existència de l’institut (1970-2020).

La presentació ha anat a càrrec del director del centre, Antoni Gayà, del professor Pere Moll i dels alumnes Carles Brunet i Caterina Gomila. Els alumnes encarregats de desplegar el logotip han estat na Mercè Roig, de 3r d’ESO, i en Sergi Riera, de 1r de batxillerat.

Fa cinquanta anys, apareixia publicat al BOE nu. 213 de 5 de setembre de 1970 el Decret 2471/1970 de 22 d’agost, corresponent a la creació oficial d’un institut: “Instituto Nacional de Enseñanza Media mixto de Manacor”. En un primer moment, el centre no tenia un nom específic, va ser dia 15 de juny de 1973 quan aparegué al BOE núm. 143 la denominació de Mossèn Alcover per al nostre centre. L’edifici en el qual ens trobam actualment data de l’any 1975 (aquesta és una altra efemèride que celebràrem ara fa cinc anys durant el curs 2015-2016).

Per a la celebració dels cinquanta anys del nostre centre hem pensat de realitzar cinquanta actes, un per cada un dels anys d’existència, per tal de posar en valor la incidència social i educativa del centre a Manacor i a Mallorca. Entre aquests cinquanta actes, n’hi ha alguns que són els que solem desenvolupar anualment però que enguany es programaran des de la perspectiva del cinquantenari, d’altres són específics per a aquesta fita com per exemple la sembra de cinc arbres simbòlics (un per cada dècada d’existència), el fogueró de Sant Antoni, la realització d’una exposició commemorativa (que es durà a terme per l’octubre-novembre amb el suport de l’Ajuntament de Manacor), un llibre, taules rodones, l’elaboració d’un vídeo documental a càrrec del professor Domènec Boronat, diversos concerts, etc., etc. i s’aniran realitzant al llarg de tot l’any 2020.

Aquesta és una fita històrica per a la qual volem comptar amb tota la comunitat educativa: professorat i alumnat (tant actuals com del passat), APIMA, personal no docent, Ajuntament de Manacor i d’altres institucions. per tal que sigui una celebració ben sentida, per això convidam tothom a compartir-la i estam oberts a qualsevol iniciativa individual o col·lectiva que ens pugui acompanyar en aquesta ocasió tan especial per a la història de l’Institut Mossèn Alcover.

Trobareu més fotos de l’acte fetes per la nostra bibliotecària, Bel M. Riera, al blog de la Biblioteca Miquel Àngel Riera.