Coeducació: Teatre Fòrum a 2n d’ESO

#FeminismeALEscola #EscolesContraElMasclisme Durant els mesos de gener i febrer de 2020, tots els alumnes de 2n d’ESO de l’IES Mossèn Alcover han participat en unes sessions de Teatre Fòrum a l’hora de Valors o de Religió, dins el Projecte de Ciutadania Global i Transformadora. Han anat a càrrec de l’Associació de Cooperació per la Pau. El Teatre Fòrum és una activitat basada en les teories de brasiler Augusto Boal. Es tracta d’un joc teatral en el que s’exposa un problema no resolt o resolt insatisfactòriament i es demana als assistents que proposin solucions i que les representin, ocupant un paper de protagonista de l’obra. Les representacions són petites dramatitzacions de situacions properes als participants, en aquest cas sobre sexisme. Les persones que proposen una solució distinta han de participar en la repetició de l’obra amb ell o ella com a protagonista, canviant la solució inicial i revivint-se a si mateix com a persona activa portadora de solucions davant la situació d’injustícia i de conflicte. A través de les sessions de teatre fòrum sobre discriminació per qüestió de gènere, es fomenta la reflexió generant coincidència crítica i es sensibilitzarà sobre les causes que generen sexisme i la desigualtat de gènere.