Erasmus+ SSC: Un mes de pràctiques a Europa

El passat 18 de març s’iniciaren les pràctiques formatives en centres de treball a Europa de l’alumnat del departament de Serveis Socioculturals i a la Comunitat dels cicles superiors d’Integració Social i Educació Infantil dins el programa Erasmus. Aquestes beques de mobilitat són específiques per realitzar la totalitat de pràctiques formatives (400 hores) en centres de treball en una empresa acollidora europea.

Aquest any l’alumna d’integració està a Atenes en una ONG que treballa a peu de carrer amb persones amb risc d’exclusió social i, especialment, en persones sense sostre. Les seves principals tasques fan referència a ajuda humanitària en les necessitats bàsiques, suport emocional i activitats d’oci i temps lliure.

El tutor de pràctiques va fer- li una visita per veure el funcionament de la ONG, establir llaços amb l’empresa acollidora i conèixer els diferents professionals i com treballen. Tant l’alumna com el departament estam encantats per la bona rebuda que ens han donat.

Per altra part, aprofitant el viatge a Grècia, hem visitat altres empreses (una treballa un espai social-lúdic-formatiu per a refugiats i l’altre treballa al camp de refugiats amb ajuda humanitària i educativa) per establir contactes de cara al curs vinent.

L’alumnat d’infantil realitza les seves pràctiques a Berlín a Kitas o jardíns d’infància alemanys. Aquest curs són quatre les alumnes que formen part d’aquestes beques de mobilitat. L’acompanyament d’inici de pràctiques el realitzà una professora del departament amb el coordinador pedagògic de l’empresa acollidora ens esperava. Enguany és el cinquè any que col.laboram amb ells. La línia pedagògica de les Kitas es fonamenta en tres pilars conceptuals metodològics: el multilingüisme, la metodologia Gestalt i l’art com a actitud. També, aprofitant el viatge, la professora visità una altre Kita per iniciar contactes de cara al proper curs.

Fins aquest moment tot funciona bé i l’alumnat està molt content d’haver pres aquesta decisió. Ànims !!!