Erasmus+: Xerrada dels alumnes de Serveis socioculturals

El passat 26 d’octubre ens varen visitar 3 dels 4 alumnes que el curs passat feren les pràctiques (mòdul FCT) dels CFGS d’Educació Infantil i d’Integració Social dins els programa Erasmus+. Realitzaren la seva estada durant 3 mesos a escoletes a Alemanya (Berlín) i a un centre dïurn-ocupacional amb usuaris amb diversitat funcional cognitiva a Itàlia (Bèrgam). Contaren la seva experiència a l’alumnat de segon curs per a animar-los de cara a la convocatòria de selecció d’enguany.

Ens informaren de tota la documentació que necessitaren, del transport, dels tutors i educadors, del dia a dia a l’empresa, de les seves rutines, de la recerca d’allotjament, de com tenir contactes amb altres alumnes Erasmus… I també, com no podia ser d’altra manera, de tota l’activitat d’oci i temps lliure que gaudiren a Berlín i Bèrgam. S’ho varen passar molt bé… Les seves cares ho deien i repetien contínuament: ”No ho podeu deixar perdre”, “ És una oportunitat”, “Nosaltres hi tornaríem”…

Va ser una xerrada encoratjadora tant per l’alumnat com pel departament, i ens fa ser conscients de que val la pena continuar el programa malgrat la inversió d’esforç i temps que implica.

Podeu descarregar l’article complet en pdf aquí.