Erasmus+ de secundària (Alemany): Mobilitat d’alumnat a Ritterhude. Desembre 2023

El curs 23-24 el departament d’Alemany ha organitzat la segona mobilitat a Alemanya, aquesta vegada amb un centre de Ritterhude i en modalitat d’intercanvi en famílies. Hi han participat 13 alumnes de quart d’ESO que cursen l’assignatura d’alemany i el centre que ens ha acollit per a la primera part de l’intercanvi ha estat el Gymnasium Ritterhude.
Amb ells hem pogut visitar el seu institut i gaudir d’activitats culturals i d’esbarjo plegats. com per exemple, una gimcana cultural per Bremen, patinatge sobre gel, visitar els mercats de Nadal de Bremen i Hamburg, històries de Bremen representades en alemany, entre moltes altres.
Totes aquestes activitats i el fet de conviure en famílies alemanyes ha fet possible desenvolupar relacions interpersonals que han fet que entrem en contacte directe amb la llengua i cultura d’aquest país. Per immortalitzar aquests moments, el nostre alumnat ha elaborat un llibre de viatge (“Unser Reisebuch II”), que es composa de fotos i peus de foto, on es descriuen aquestes activitats i les impressions dels alumnes, naturalment en alemany. El podeu visitar a través d’aquest enllaç.
La valoració d’alumnat i les famílies ha estat, una vegada més, molt satisfactòria. La segona part d’aquest intercanvi es durà a terme a l’abril, on el nostre centre i les famílies del nostre alumnat participant en faran l’acollida.
Esperam que aquest sigui el principi d’una col·laboració a llarg termini i puguem gaudir de mobilitats com aquesta per molts més anys gràcies al programa Erasmus+.

El proyecto 2023-1-ES01-KA121-SCH-000130776 está financiado por el programa Erasmus+ de la Unión Europea. El contenido de esta publicación es responsabilidad exclusiva del IES MOSSÈN ALCOVER y ni la Comisión Europea, ni el Servicio Español para la Internacionalización de la Educación (SEPIE) son responsables del uso que pueda hacerse de la información aquí difundida.

El projecte 2023-1-ES01-KA121-SCH-000130776 està finançat pel programa Erasmus+ de la Unió Europea. El contingut d’aquesta publicació és responsabilitat exclusiva de l’IES MOSSÈN ALCOVER i ni la Comissió Europea, ni el Servei Espanyol per a la Internacionalització de l’Educació (SEPIE) són responsables de l’ús que pugui fer-se de la informació difosa aquí.