Experiències Erasmus+ curs 22-23 (1): Aina, del CFGS d’Educació infantil

Per començar, per a mi, ha estat una experiència increïble .Des del primer dia que vam anar a l’escoleta, ja vam començar a fer amics (altres practicants espanyols).

Quan arribàrem a Berlín estàvem molt contents i emocionats per veure tant Berlín, com el pis, un poc per tot. Sobretot els primers dies, vam fer turisme als llocs més típics de Berlín. Quan vam arribar, encara feia bastant de fred, de fet, ens va nevar. Vam visitar llocs com: Brandenburg Tor, Monument a l’Holocaust, Mur de Berlín, Illa dels Museus, Barri jueu, Alexanderplatz, entre d’altres. Des del meu punt de vista, és molt important fer free tours, ja que t’expliquen un poc d’història dels monuments. N’hi ha de molts de tipus. El que més em va agradar va ser el free tour alternatiu, que ens explicava un poc el que va passar amb el mur i sobretot les nits/festes de Berlín.

També vam tenir la sort que jo coneixia a una persona que havia estat tot l’any a Berlín estudiant i ens va ficar a un grup de whatsapp d’Erasmus. Aquí vam conèixer un dels nostres grups d’amics. Amb aquests quedàvem sobretot per anar a jugar a volley. També, quan ja ens vam agafar més confiança, quedàvem per anar a sopar i vam anar a un llac increïble.

A l’escoleta, na Roser i jo també vàrem fer un grup d’amics. Més que amb els practicants, amb tres educadors. Ens van agafar molta confiança. Amb ells també vam anar tant al llac, com al volley, com de festa. El primer dia que vam anar a la reunió de l’escoleta ja vam conèixer una nina de Palència, i un altre dia una que també era de Mallorca. Amb elles també vam fer turisme.

Respecte als nins i nines de la meva aula, des dels primers dies van ser molt propers, encara que quasi tots xerressin alemany, ens enteníem fàcilment. Jo els hi xerrava en espanyol i segons quins hem contestaven en alemany o espanyol. Les educadores també em tenien bastanta confiança, però encara així, ja que era practicant, no em solien deixar tota sola amb els nins. Va ser un lloc on m’ho vaig passar molt bé i vaig aprendre moltes coses, encara que no entengués tot el que em deien els nins i nines era molt agradable estar amb ells. A més, també vaig conèixer molts practicants espanyols, ja que érem 15. A vegades, quan tenien reunions amb els pares, em demanaven que aportés la meva opinió o si havia vist alguna cosa que pensés que s’havia de comentar. Això em feia sentir part del grup.

Sobre el transport he de dir que ho teníem molt bé, a dos carrers del nostre pis teníem un U-Bahn que ens deixava a dos carrers de l’escoleta i només estàvem a 20 minuts. Parlant amb educadors i amb els nostres amics, molts d’ells feien una hora de camí per arribar a la seva feina, així que nosaltres ho teníem molt bé. Cal dir que aquest transport passava cada 5 minuts.

Un fet que em va parèixer curiós, encara que ja estava avisada, va ser que a la majoria dels bars o restaurants no acceptaven targetes, tot s’havia de pagar en efectiu.

Durant aquests tres mesos he fet tres viatges. El primer viatge que vam fer, va ser a Rostok, vam cercar destins econòmics i ens va sortir aquest. Era un lloc petitet, però agradable, a nosaltres ens va agradar bastant. Està molt bé si vols fer un viatge d’un cap de setmana. També, vaig aprofitar que tenc una amiga a Hamburg i li vaig fer una visita. Jo ja havia estat allà i ja coneixia els llocs més turístics així que  varem fer altres activitats. El que més em va agradar va ser anar amb una barqueta per un llac. El darrer viatge que vam fer va ser a Praga, va ser increïble. Quan arribaràrem vàrem haver de canviar els doblers, ja que allà no utilitzen l’euro. Vàrem menjar alguna cosa típica d’alla i vàrem fer un poc de turisme.

Finalment, el que menys me va agradar va ser despedir-me dels meus nous amics i dels meus nins i nines de l’escoleta. Hem quedat que ens visitarem de tant en tant, però em va posar molt trista.

El dia que ens n’anàvem, dos amics ens van acompanyar fins al tren.

(Aquí teniu les dues experiències Erasmus+ de les alumnes del CFGS d’Educació infantil del Mossèn en pdf).

ç

“El apoyo de la Comisión Europea para la elaboración de esta publicación no implica la aceptación de sus contenidos, que es responsabilidad exclusiva de los autores. Por tanto, la Comisión no es responsable del uso que pueda hacerse de la información aquí difundida.”