Experiències Erasmus+ curs 22-23 (2): Roser, del CFGS d’Educació infantil

Dia 10 de març va començar la que serà una experiencia inolvidable i per recordar, la meva experiència Erasmus a Berlín, Alemanya.

Per començar, l’escoleta on vaig fer pràctiques: és una escoleta multilingüe, que m’ha ensenyat l’educació d’un altre país. Hi ha aspectes que intentaré aplicar al meu futur professional, i d’altres que no vull dur-los a terme. Amb el meu equip de feina m’he sentit molt còmoda i ha estat molt fàcil incorporar-me a la seva rutina. Les educadores sempre m’han tractat com a una més i sempre han confiat en mi i en les meves propostes.

Aquesta experiència m’ha donat l’oportunitat de conèixer Berlín amb els seus costums, la seva cultura i el seu estil de vida. Berlín és una ciutat lliure i això és el que més m’ha agradat d’aquesta ciutat.

Quan vam arribar a Berlín vàrem coneixer dues nines, n’Eva i n’Ariadna, amb les quals hem viscut moments inoblidables i hem creat una amistat que esper que sigui per a tota la vida. Amb n’Eva hem fet dos viatges: un a Rostok, un poble del nord d’Alemanya, i un altre a Praga, la ciutat de la República Txeca. Més endavant vàrem formar un grup que principalment era per anar a jugar a vólei, però que es va convertir en un grup d’amics amb els quals hem recorregut molts de parcs i llacs.

Anar-se’n d’Erasmus no sols és marxar-se a fer pràctiques a l’estranger. Anar-se’n d’Erasmus és conèixer un nou país des de dins, una nova cultura, diferents maneres de veure el món… Però també suposa conèixer persones, companys de camí, que acaben convertint-se en la teva família d’aquí. No obstant això, sens dubte el més important de l’Erasmus és conèixer-te a tu mateix. Veure que ets capaç de fer coses que ni t’imaginaves. Perdre la vergonya, a vegades la por, però mai la il·lusió ni les ganes de continuar aprenent. Veure’t en un context diferent de l’habitual, afrontar situacions que a casa ni es donen… Estic convençuda que és una vivència que tothom hauria de tenir. En definitiva, l’Erasmus és omplir la teva motxila de milers d’experiències que només podràs viure tu.

(Aquí teniu les experiències Erasmus de les alumnes del CFGS d’Educació infantil en PDF).

“El apoyo de la Comisión Europea para la elaboración de esta publicación no implica la aceptación de sus contenidos, que es responsabilidad exclusiva de los autores. Por tanto, la Comisión no es responsable del uso que pueda hacerse de la información aquí difundida.”